Välkommen till Mälarö SOK Friidrott!

Vi har livlig verksamhet för alla från 6 år och uppåt i friidrott. Här uppe hittar du mer info om vår verksamhet.

Mälaröspelen 2022 - Foton
2022-05-21 09:36
Glada friidrottare. Fotografer: Peter Pinzke och Anna Tell

Friidrottsträning för vuxna
2022-04-03 23:07

Anmäl dig i vår Intresseanmälan. Välj "Vuxengruppen"

Anmälan till Mälaröspelen 2022 är nu öppen!
2022-04-02 10:22

Mälaröspelen 2022 går av stapeln på Träkvistavallen söndagen den 8:e maj

Tävlignen är för barn 7-11 år, och grenarna man kan tävla i är 60m, längd, höjd och kula.

MSOK-medlemmar deltar utan kostnad. Det går utmärkt att ta med kompisar som inte tränar friidrott, men de behöver betala startavgift. Deltagarmedalj till alla som är med och tävlar!

Anmälan dig till tävllingen via https://easyrecord.se/entry?7HsjKK .  Detaljer, grenprogram mm hittar du på webbsidan för Mälaröspelen.

Nu startar vi friidrottsträning för vuxna!
2021-09-16 23:01

Nu startar vi en vuxengrupp i friidrott som kommer att träna alla grenar inom friidrotten. Vi riktar oss både till dig som är nybörjare  och till dig som har mer erfarenhet.

Friidrott är en rolig och allsidig träningsform och även ett otroligt bra komplement till dig som huvudsakligen tränar annat (tex löpning). Du blir rörligare och stärker bla bål, höfter och vader. Träningsvärk garanteras!

Dessa träningar har ingen ledare utan alla som vill prova på friidrott tränar tillsammans och hjälper varandra. Vi kommer att anpassa träningen efter gruppen och alla kan vara med på sin nivå. Fokus är att tillsammans utveckla våra kunskaper, få en bra träning och framförallt ha roligt!

Tid och plats:
Lördagar 10:00-11:00 på Träkvista IP.
Vi samlas framför höjdhoppsmattan i bortre kurvan från parkeringen sett.
Första träningen sker den 25:e september.
Kostnad hösttermin: 350 kr, tillkommer 350 kr i medlemsavgift för nya medlemmar.

Anmälan via hemsidan

Har du frågor? Kontakta Maria Hedström

Tränarutbildning - Styrketräning för barn och ungdomar
2021-04-05 10:46
Tove och några av deltagarna

Som en uppstart inför vår- och sommarsäsongen höll Tove Levin från RF SISU under sista helgen i mars en tvådelad utbildning i styrketräning för barn och ungdomar för tränarna i klubben.

Efter en inledande teoretisk del via Zoom på lördagen var det under den praktiska delen på söndagen mycket fokus på att hitta övningar och lekar där man får in styrketräning på ett roligt och fartfyllt sätt.

Tove delade med sig sv sin erfarenhet och gav konkreta tips på saker man kan göra med lite eller ingen utrustning. Tränarna - som representerade flertalet av klubbens sektioner - utbytte också erfarenheter med varandra om vad som fungerade bra i just deras sport och träningsgrupp och gav varandra uppslag på övningar och lekar.

Nyheter från våra grupper
Det finns inga nyheter..