Skidor

För dig som vill förbättra din styrka i stakåkningen på skidor inför vintern, eller "bara" bli vassare på rullskidorna, så finns en stakmaskin tillgänglig att använda för alla medlemmar. Finns i vindsutrymmet på klubbstugans övervåning. Passar perfekt att kompletteringsträna med en stund efter löppasset, eller som helt eget träningspass. Minst en gång i veckan bör man gå dit och "styrkestaka" om man siktar på att förbättra sig till vinterns skidlopp!

Några enkla förhållningsregler och tips:
- skogränsen för ytterskor går i hallen i nedervåningen, du kan använda skor när du stakar (ej nödvändigt) men i så fall helst inneskor då
- någon form av handskar är att rekommendera - det blir lätt blåsor när du är ovan!
- på den digitala displayen kan du enkelt trycka fram olika standardpass du kan träna efter
- ta med en handduk och torka av mattan och övriga ytor efteråt - man blir lätt lite svettig ...
- lämna i övrigt maskinen i samma skick som du fann den

Om du inte har portkoden till klubbstugan så får du kontakta din tränare.

Och du - även om du inte är skidåkare så är det ypperlig konditionsträning att staka i maskinen i alla fall!

Har du frågor om maskinen så kontakta Thomas Lundberg på epost thomas.lundberg.ekero@telia.com

eller på mobil 070-244 17 66.