MÄLARÖ SOK
Skidor
Skidor Vuxna

Information om vuxenpassen i skidåkning hösten 2023

Tisdagspassen kör vi med start från klubbstugan kl. 19. Vi håller igång i 75-90 minuter på eller i nära anslutning till elljusspåren - med varierande innehåll såsom styrkeövningarlöpintervaller och skidgång med stavar. Passen är upplagda så att alla kan vara med och träna tillsammans, både riktigt vältränade och de som ännu inte nått den nivån. Vi är aldrig långt från klubbstugan och det går förstås att avbryta tidigare för den som har tider att passa.

Tänk på att alla tisdagsträningar (förutom den allra första 29/8), så kommer vi att använda stavar, ta alltså för vana att alltid ta med dem till klubbstugan!

Varannan torsdagskväll kör vi rullskidor och varannan blir det styrketräning vid klubbstugan:

• Rullskidpassen genomförs på belysta slingor, teknikträning och/eller backintervaller. Samling kl 19 vid infartsparkeringen vid Ekerö kommunhus. Pannlampa rekommenderas, reflexväst är ett minimum. Vi ledare kan inte garantera att vi alltid är på plats på dessa rullskidpass, men oftast är vi det.
  • Styrketräningen är anpassad för längdåkare. Bedrivs inomhus vid dåligt väder. Medtag matta. Samling kl 19 vid klubbstugan.
  • Kolla i kalendern för vuxenskidgruppen här på hemsidan för info om vilket pass som gäller respektive torsdag.

På lördagmorgnar kör vi långpass på rullskidor, med samling kl. 09:00 vid parkeringen till daghemmet i Knalleborg, och passering infartsparkeringen vid Ekerö kommunhus kl 09:10 där det också går att ansluta.

VÅRA SAMARBETEN:
Våra sponsorer: