Skidor
Skidor Ungdomar

Tävlingsanmälan

Till en del skidtävlingar kan anmälan bara göras via Idrottonline (d.v.s. via Svenska skidförbundets tävlingskalender med tillhörande anmälningssystem).

Längst ned på sidan finns länk för att komma till anmälningssystemet.

För att kunna anmäla dig till tävlingar via Idrottonline behöver du vara upplagd i Idrottonlines medlemsregister. För att bli upplagd - meddela skidansvarig i Mälarö SOK,  Thomas Lundberg, tel 070 - 244 17 66 eller epost [thomas.lundberg.ekero@telia.com], ditt fullständiga personnr (10 siffror) och invänta bekräftelse på att du blivit upplagd.

Så här gör du för att anmäla / avanmäla dig:

När du klickat på länken till anmälningssystemet (nederst på sidan) så kommer du till skidförbundets tävlingskalender.

·         I sökfälten överst på sidan kan du "filtrera" listan på distrikt m.m.

·         För att anmäla klickar du på vald tävling,

·         En sida med allmän info om tävlingen visas nu. Klicka på knappen "Till anmälan".

·         Därefter kan det hända att en bild visas, där du får bekräfta att du tävlar för Mälarö SOK.

·         I nästa bild - "Välj person" - visas en lista med klubbens alla åkare som är upplagda i anmälningsregistret (du måste alltså först ha blivit upplagd i registret, se ovan).

·         Markera ditt eget namn i listan och klicka på knappen "Anmäl mig/Ändra anmälan".

·         Nu visas en bild där du får välja klass för din anmälan. Välj och klicka på "Spara anmälan".

·         Många bilder blir det ... Nu visas en bild där din anmälan bekräftas.

·         På ungefär samma sätt som du anmäler dig till en tävling så kan du även avanmäla dig. Gå in på evenemanget på samma sätt som när du först anmälde dig, välj återigen ditt eget namn i listan. I bilden där du valde klass finns nu också en liten kryssruta "Avanmäl" som går att bocka i. Gör det och tryck på knappen "Spara anmälan". Då får du upp en bekräftelsebild där det framgår att du inte längre är anmäld.

[Klicka här för att komma till anmälningssystemet]