59 löpare i 2018 års terräng KM
2018-09-19 23:57
På torsdagkvällen den 6 september avgjordes 2018 års KM-terräng med bra deltagarantal.

Kanske var det det kvardröjande högsommarvädret som lockade så många av klubbens löpare till klubbstugan på torsdagkvällen den 6 september? Kanske var det utfästelsen om delikata korvar till alla fullföljande löpare? Eller så var det bara ren och skär löpglädje som drog. Ett givande samarbete med de aktiva i friidrottens "arenagrenar" gjorde helt klart också sitt till för att öka på deltagarantalet, mycket glädjande!

Hursomhelst så noterades det högsta antalet deltagare på ett terräng-KM på många år - 59 löpare i varierande ålder ställde sig på startlinjen, redo att rusa runt banorna på elljusspåret. Som alltid när man är åskådare på klubbens terrängmästerskap så gläds man av framförallt de yngstas optimistiska satsningar i det lite sega motlutet som tar vid direkt i starten. Många av våra unga löpare har imponerade tryck i steget och orkar dessutom hålla i farten hela vägen. Helt klart är det ingen slump att klubben brukar notera många fina placeringar i större tävlingar runtom i Stockholmstrakten! Även på vuxensidan lyckades vi locka ett hyggligt startfält och de som ställde upp fick sig nog fina genomkörare inför höstens kommande lopp.

Stort TACK till alla som kom och sprang och till alla som var med som funktionärer!

Halloween Dark Trail2022-11-11 10:26
KM-veckan igång!2022-09-06 14:36