Tränarutbildning - Styrketräning för barn och ungdomar
2021-04-05 10:46
Tove och några av deltagarna

Som en uppstart inför vår- och sommarsäsongen höll Tove Levin från RF SISU under sista helgen i mars en tvådelad utbildning i styrketräning för barn och ungdomar för tränarna i klubben.

Efter en inledande teoretisk del via Zoom på lördagen var det under den praktiska delen på söndagen mycket fokus på att hitta övningar och lekar där man får in styrketräning på ett roligt och fartfyllt sätt.

Tove delade med sig sv sin erfarenhet och gav konkreta tips på saker man kan göra med lite eller ingen utrustning. Tränarna - som representerade flertalet av klubbens sektioner - utbytte också erfarenheter med varandra om vad som fungerade bra i just deras sport och träningsgrupp och gav varandra uppslag på övningar och lekar.