73 Mälarö SOKare i 2022 års skid-KM!
2022-03-16 15:36

På tisdagkvällen den 15 mars 2022 noterades med största sannolikhet ett nytt rekord i klubbens historia, nämligen i antal deltagare på ett klubbmästerskap på skidor! 73 åkare kom till start, vi kan inte påminna oss att vi varit i närheten av det antalet någonsin tidigare.

Åkare och publik bjöds på en underbar senvinterkväll med magisk solnedgång och banor som blev snabba och lättåkta allteftersom snön fryste till när solen sjönk nedanför horisonten.

Arenan var förstås vårt kära konstsnöspår vid Ekebyhovsbacken - banan vi körde på var vinterns vanliga varv på ca 900 meter, en mycket uppskattad slinga som innehåller de flesta tekniska moment och som tack vare en kort men naggande brant backe ändå känns en hel del i lungor och muskler!

Åskådarna kunde konstatera att åkarna susade förbi i hisnande hastigheter vid varvningar och målgång. Delvis kanske en följd av det snabba föret och det faktum att tävlingen avgjordes i fri stil, men säkerligen också beroende på all den flitiga träning som bedrivits på spåret sedan vi fick igång det i början av januari.

Vi funktionärer gladde oss allra mest över det glada "kaoset" av barn och ungdomar som susade fram på banan och i efteråt surrade och hade kul  på arenan. Klubbens framtid på skidsidan ser onekligen mycket ljus ut!

Självklart var det också roligt att ett gäng vuxna åkare också drog på sig nummerlapp och mätte sina krafter!

Stort tack till alla deltagare, föräldrar och publik och inte minst till alla funktionärer som gjorde evenemanget möjligt!

[Resultat finns här]

Halloween Dark Trail2022-11-11 10:26